Szentistvántelepi Általános Iskola | 2011 Budakalász, Martinovics u. 9.

Megyés játékok

A 2022-2023-ös tanév Megyés Játékainak időpontjai:

2022. november 23. szerda – Téma: Népmesék

2023. április 28. péntek – Téma: Fenntarthatóság

A 2014-2015-ös tanév Megyés Játékainak időpontjai:

2014. október 18. szombat – Téma: Anyanyelvünk

2014. november 28. péntek – Téma: Természettudományok

2015. április 1. szerda – Téma: A mi tréfás kedvünk (külső helyszínekkel)

2015. május 30. szombat – Családi sportnap

A 2013-2014-es tanév Megyés Játékainak időpontjai:

2013. október 11. péntek – Téma: Minden, ami egészség!

2013. november 29. péntek – Téma: Szent István emlékév

2014. március 28. péntek – Téma: Helytörténet (külső helyszínekkel)

2014. május 31. szombat – Családi sportnap

2012. április 21. szombat – A Pilisszentkereszti Szurdok-völgyben jártunk

Gondoltunk egy merészet, és iskolánk megyés játékainak ezen fordulóját a pilisszentkereszti Szurdok-völgybe szerveztük. Rengeteg előkészület és háttérmunka előzte meg az április 21-i napot. Az ötlet, hogy a Szurdok-völgybe menjünk nem kevés akadályt állított elénk.
Hogyan juttatunk el 350 diákok, több, mint 40 kollégát, és több mint 40 szülőt a helyszínre? Az anyagi akadályok hárultak el legelőször, ugyanis egy pályázatnak köszönhetően megnyertünk a buszköltséget, és az Alapítvány is jelentős összeggel támogatta meg ezen tervünket.
Már csak a haditervet kellett összeállítani, ki melyik busszal, hánykor indul, és hánykor érkezik, onnan mikor indul tovább, milyen feladatok várják majd a gyerekeket egy-egy állomáson, hiszen nem egyszerűen egy kirándulást terveztünk, hanem az évek óta hagyományos Megyés játékok keretében szerettük volna eltölteni ezt a napot, melynek témája: a Duna-Ipoly Nemzeti Park volt.
Azt valljuk, hogy a természet szeretetét a természetben lehet leginkább elsajátíttatni a gyerekekkel, ezen túlmenően pedig rengeteg olyan új ismeret birtokába is jutnak, amit az iskolapadban ülve, tankönyvből megtanulva talán nehezebben tudnak a mindennapjaikba beépíteni, mint amikor vízmintát vehetnek a patakból, kezükben foghatják a faleveleket, melyről be kell azonosítaniuk, hogy melyik fáé lehet, és hosszan még sorolhatnánk a sort. Úgy gondoljuk – bár rengeteg munkával jár egy ilyen nap szervezése -, sokszorosan megtérül ez gyermekeinkben.
A Megyés játékok szabályai szerint iskolánk apraja-nagyja Magyarország 19 megyéjének neve szerint van csoportba osztva.
Ezen a napon minden “megyének” egy előre meghatározott útvonalon kellett haladnia, 11 állomás feladatait teljesítve. A kiinduló állomásokat az iskolában kellett teljesíteni, majd a csapatok buszra szálltak. Már az indulás is mókás volt, hiszen képzeljék csak el, amint 200 diák próbálja magát egyszerre 4 buszba bepréselni. A buszok a Szurdok-völgy aljáig szállították a gyerekeket, majd indultak vissza Budakalászra, hogy az ott maradt 150 gyermeket, jónéhány szülő és pedagógus kíséretében összeszedjék és a tett színhelyére szállítsák. A Szurdok-völgy aljából elindulva, elhagyva a mészégetőket, beérve a pilisszentkereszti tájházhoz, majd onnan továbbsétálva a Klastrom-romhoz különféle állomások különféle feladatait kellett megoldaniuk a csapatoknak. Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy a polgármester úr, az alpolgármester is egy-egy “megyéhez csatlakozva” végigkísérték a gyerekeket ezen a különleges Megyés Játékon.
Két anyuka hatalmas tálakkal érkezett ezen a reggelen és a még meleg pogácsákkal kápráztattak el bennünket. Több, mint 500 pogácsát sütöttek! Ezen kívül útravalót is készítettünk a gyerekeknek, melyet a Szurok-völgy aljában pakoltunk a hátizsákjaikba.
A gyerekek kivétel nélkül komolyan vették a feladatokat, aktívak, együttműködőek, és ami egy ilyen rendezvény esetén nagyon fontos, végig fegyelmezettek voltak.
Mind a szülők, mind a gyerekek jelezték felénk, hogy a jövőben is szeretnének hasonló rendezvényeken részt venni.
A legjobban teljesítő megye a Polgármesteri Hivatal támogatásával egy napot tölthet a Szemlőhegyi-barlangban.

Ahogyan egy résztvevő szülő látta a Szurdokbéli Megyés játékokat:

„Milyen kellemetlen, amikor a szokásos szombati „addig alszom amíg akarok” napon korábban van ébresztő, mint hétköznap…és milyen furcsa, hogy este még a két fiamat altattam el, de reggelre Nógrád megyét és Győr-Moson-Sopron megyét ébresztettem. Már a szendvicsek elkészítésénél érződött némi vetélkedés, de végül is sikerült minden szendvicsbe ugyanolyan vastagon kenni a kenőmájast. Aztán gyerekméretre igazítottuk (levágtuk az ujját és az alját) a maxi size IKEÁs esőkabátokat – hiába, mindig az utolsó pillanatban derül ki, hogy kinőttünk biza mindent.
Én még morogtam kicsit, mert reggel azt kell, de igazából csak izgultam a túra/akadályverseny/megyés játék miatt, hiszen én voltam az egyik SZÜLŐ, aki kíséri a gyerekeket a Pilisszentkereszten található Szurdokvölgybe. Mivel utoljára akkor vettem részt ilyen rendezvényen, amikor kisdobosként paprikáskrumpli-főzés ígéretével végigcsalogattak a fél Somogyi-dombság összes marhalegelőjén, ahol danolászni kellett persze jobbnál jobb dalokat, kíváncsian vártam az eseményt.

Ami feltűnt, amikor beértünk az iskolába, hogy mindenki tudta a dolgát. Kinek hol a gyülekező, menetlevelek a kézben…megyevezetők a helyzet magaslatán. Amikor ránéztem a menetlevélre, még az állam is leesett, mert ezen bizony percekre lebontva egy komoly beosztás látszott, de ebben a pillanatban már össze is jött Győr-Moson-Sopron megye és hajrá!!!

Kellett egypár bemelegítő perc ráhangolódni, de a második állomáson már mindenki aktivizálta magát. És majdnem mindenki a feladatok megoldásában, aki meg nem, azt a megyevezető jól megkérte erre. Na onnantól kisangyalokkal dolgoztunk.
Mivel én az összes ajánlott irodalmat elolvastam, nem izgultam azon, hogy majd lesz olyan kérdés amire nem tudok válaszolni…magával ragadott néhány feladat és helyszín, nehéz volt nem bekiabálni, hogy zöldike! meg: mészégető kemencék! Van amikor nem is sikerült megállni.

A feladatok közül, kezdve a Duna és mellékfolyóitól népdal körítéssel, a tornatermes erdei növény/állat vagyok-on keresztül, mindegyik tetszett. Szerettem, hogy az állomásokat a térkép alapján nekünk kellett keresgélni, és az állomások között is figyeltünk merre járunk, hiszen a kezünkben levő fényképeken szereplő dolgokat csak úgy tudtuk helyesen bejelölni a térképen. Nagy volt az izgalom, mert sok állomáson a maximum pontot sikerült megszerezni. Ahogy haladtunk előre az időben és az ösvényen, egyre inkább rázódott össze a csapat a nyerés reményétől fűtve. A környezet varázslatos hatása is érződött, szóltak egymásnak a gyerekek, hogy csendesebben, ne szemetelj, ide lépjetek itt nem csúszik…mi kell még, ahhoz hogy büszkék legyenek rájuk a tanítóik és a szüleik? Kitűnő bizonyítvány? Ugyan. Ez.

Pont jókor érkeztünk a tájházhoz, ahol a botladozni kezdő, fáradó lábakba új erő költözött egypár madárlátta pogácsától. Ez láthatóan ismét feldobta a hangulatot, az időzítés nem is sikerülhetett volna jobban. Talán ha még egy szakajtó pogácsa…de ne legyek telhetetlen. Az ilyen finom pogácsából sosem elég. Szükség is volt az energiára, mert a legnehezebb, mindent eldöntő feladatok a végére maradtak. Hiába, egy ilyen versenyen nemcsak a tudás, hanem a kitartás is számít…

Mindenkit buzdítanék rá, hogy ha van ideje, ne habozzon az iskolai túrákon, rendezvényeken részt venni. Nemcsak a saját gyermekét láthatja és tapasztalhatja meg egy más közegben, hanem közvetlen tapasztalatokat gyűjthet az iskolai közösségről, és az azt formáló segítő kezek munkájáról. Érdemes egymás nézőpontját közelebbről is megismerni…akár úgy, hogy röplabdázunk egy jót a verseny végeztével. Egészségünkre!”

Előzetes feladatok voltak:

1) Tájékozódás

Ahhoz, hogy a megyés játékok ezen fordulóján minél jobban szerepeljetek, figyelmetekbe szeretnénk néhány oldalt ajánlani, aminek az áttanulmányozásával sok-sok pontot szerezhettek csapatotoknak. Kellemes olvasgatást, jó felkészülést kívánunk!
Ajánlott oldalak a pilisszentkereszti Szurdok-völgyről, a Klastrom-romról és a mészégetésről:

Szurdok-völgy >>>

Pilisszentkereszti Szurdok >>>

Pilisszentkereszt >>>

Pilisszentkereszti kolostor rom >>>

Pilisszentkereszt – Klastromkert >>>

Régi erdei mesterségek a Pilisben >>>

2) Tabló készítése
Készítsetek A2-es méretű tablót a Duna-Ipoly Nemzeti Parkról!

3) Megyénként állítsatok össze egy olyan elsősegélycsomagot, amit nem árt, ha egy túrázó magával visz kirándulások alkalmával. Ezt a csomagot hozzátok is magatokkal!

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kik vagyunk

A weboldalunk címe: https://szentistvantelepi-iskola.hu.

Melyek azok a személyes adatok, amiket gyűjtünk és milyen céllal gyűjtjük ezeket

Hozzászólások

Hozzászólás beküldésekor a hozzászólási űrlapban megadottakon kívül begyűjtésre kerül a hozzászóló IP címe és a böngészőazonosító karakterlánc a kéretlen tartalmak kiszűrése céljából.

Egy személytelenített, az e-mail címből előállított karakterlánc (hashnek szokás nevezni) kerül továbbításra a Gravatar szolgáltatás felé, ha ez az oldalon használatban van. A Gravatar szolgáltatás feltételei az alábbi címen tekinthetőek meg: https://automattic.com/privacy/. A hozzászólás elfogadása után, a hozzászólásunk tartalma és a profil képünk is megjelenik nyilvánosan.

Média

Amennyiben regisztrált felhasználó által kerül kép feltöltésre a honlapra, kerülni kell az az olyan EXIF-eket, amelyekben GPS pozíció adatok is szerepelnek. A honlap látogatói ezeket letölthetik és kinyerhetik a helyadatokat a honlapon található képekből.

Kapcsolatfelvételi űrlapok

Sütik

Ha hozzászólást írunk a honlapon, a megadott nevet, e-mail és honlap címet sütikben eltároljuk. A tárolás a kényelmi célokat szolgál azért, így a következő hozzászóláskor ezeket a mező adatokat nem kell kitölteni. A sütik lejárati ideje egy év.

Ha ellátogatunk a bejelentkezési oldalra, akkor átmeneti sütiket állítunk be annak érdekében, hogy megállapítsuk, hogy a böngésző elfogadja-e a sütiket. Ezek a sütik nem tartalmaznak személyes információt, és törlődnek, ahogy bezárjuk a böngészőt.

A honlapra történő bejelentkezéskor több sütit hozunk létre, amely elmenti a bejelentkezési információt és a szerkesztőfelület megjelenítési opcióit. A bejelentkezési sütik két napig érvényesek, a szerkesztőfelület megjelenítési opcióit tároló süti egy évig. Amennyiben az "Emlékezz rám" opciót bejelöljük, a bejelentkezés két hétig folytatódik. Kijelentkezéskor a bejelentkezési sütik eltávolításra kerülnek.

Amennyiben bejegyzést vagy oldalt szerkesztünk, egy újabb sütit tárol el a böngészőnk. Ez a süti nem tartalmaz személyes adatot, egyszerűen csak a bejegyzés azonosító számát tárolja, amelyet szerkesztettünk. Egy nap múlva jár le az érvényessége.

Más honlapokról származó beágyazott tartalmak

A honlapon elérhető bejegyzések külső forrásból származó beágyazott tartalmakat (pl. videók, képek, cikkek stb.) használhatnak. A külső forrásból származó beágyazott tartalmak pontosan úgy viselkednek, mintha meglátogattunk volna egy másik honlapot.

Ezek a webhelyek lehetséges, hogy adatot gyűjtenek a látogatókról, sütiket vagy harmadik féltől származó követőkódot használnak, figyelik a beágyazott tartalommal kapcsolatos felhasználói viselkedést, ha rendelkezünk felhasználói fiókkal és be vagyunk jelentkezve az oldalra.

Analitika

Kivel osztjuk meg a felhasználói adatokat

Ha jelszó-visszaállítást kér, akkor az IP-címet a visszaállító e-mail tartalmazza.

Mennyi ideig őrizzük a személyes adatot

Ha hozzászólunk, a hozzászólás és annak metaadatai nem meghatározható ideig a rendszerben maradnak. Ennek célja, hogy az összes ezt követő bármely hozzászólás általunk megismertté és jóváhagyottá váljon, azaz ne kerüljön fel a moderálandó hozzászólások listájára.

A honlapon regisztrált felhasználók (ha vannak ilyenek) személyes adatai a saját felhasználói profiljukban is tárolásra kerülnek. Minden felhasználó megtekintheti, szerkesztheti vagy törölheti a személyes adatait bármikor (kivéve, hogy nem változtathatja meg a saját felhasználói nevét). A honlap rendszergazdái ezen információkat szintén megtekinthetik és szerkeszthetik.

Milyen jogokkal rendelkezik a felhasználó a saját adatai kapcsán

A weboldalon regisztrált fiók vagy hozzászólás írása esetén kérhető a személyes adatok export fájlban történő megküldése, amely bármilyen adatot tartalmaz, amit korábban a felhasználó rendelkezésünkre bocsátott. Kérhető továbbá, hogy bármilyen korábban megadott személyes adatot töröljük. Ez nem vonatkozik azokra az adatokra, amelyeket adminisztrációs, jogi vagy biztonsági okokból kötelező megőriznünk.

Hová továbbítjuk az adatokat

A látogatók által beküldött hozzászólásokat automatikus spamszűrő szolgáltatás ellenőrizheti.

Kapcsolati adatok

További információk

Hogyan védjük a felhasználói személyes adatokat

Érvényben lévő eljárások adatkezelési sérelmek esetén

Milyen harmadik féltől származó adatokat kapunk

Milyen automatizált döntéshozatalt és/vagy profilalkotást végzünk a felhasználói adatokkal